3D modellezés, 3D szkennelés, prototípus nyomtatás, látványtervek készítése – A terméktervezés jelenkori eszközei Szakkurzus az Integrált Tudományok Szakkollégiumában

2019/11/30

Samu Dániel

 

Évről évre új szoftverekkel és technológiákkal bővülő iparágunkkal nem könnyű felvenni a versenyt. A híreket böngészve futurisztikus érdekességnek számító műszaki lehetőségekkel találkozunk, azonban ezen eljárások egy része már jócskán a jelenünk része. Az évente frissülő szoftverek áruk miatt nehezen beszerezhetők, ami az oktatást is megnehezíti, nem beszélve a hardveres szükségletekről. Az elmúlt évtizedben a Blender az egyik legjobban fejlődő szoftverré vált, ezzel méltó ellenfele a piacvezető 3D alkalmazásoknak. A holland cég nyílt forráskódú szoftverét platformfüggetlenül ingyenesen letölthetjük az internetről (GNU General Public License). Az Óbudai Egyetemen 2019 tavaszától az Integrált Tudományok Szakkollégiuma szervezése által indítottunk egy szakszemináriumot, melyben a hallgatók kiaknázhatják a Blender által nyújtott lehetőségeket a tervezési feladataikban, valamint a szakdolgozatukban is. A szeminárium sikeres zárását követően ősztől már egy kezdő, illetve egy haladó csoport is indult. A hallgatók nagy érdeklődést mutattak a fejlett poligonmodellezés, a valós tárgyak 3D szkennelése és a fotorealisztikus látványtervek iránt, számos csomagolástechnológia és enteriőr feladatban vették hasznát a szemináriumon szerzett tudásnak.