Az Óbudai Egyetem Rejtő Karának könnyűipari mérnök MSc szakos hallgatói eddig remek eredményeket értek el az évközi ZH-kon. A megújított tantervnek köszönhetően a hallgatók elmélyíthették tudásukat a természettudományok és a legújabb ipari trendek és technológiák terén.
A tantervfejlesztés során a Kar szorosan együttműködött az ipari partnerekkel, így a hallgatók a legfrissebb piaci igényeknek megfelelő tudást szerezhetik meg. A megújult tananyag a gyakorlati szemléletre összpontosít, és a hallgatóknak lehetőséget biztosít arra, hogy valós projekteken dolgozzanak. Ezen túlmenően a könnyűipari mérnök MSc szakon oktatási módszerek szempontjából is megújult a képzés: bevezetésre került a blended learning (vegyes tanulás) modellje. A blended learning a hagyományos, tantermi oktatást online tananyagokkal és eszközökkel ötvözi, rugalmasabbá és hatékonyabbá téve a tanulási folyamatot.
A megújult online tananyagok a tanulási eszközök széles skáláját tartalmazzák, beleértve videókat, prezentációkat, interaktív gyakorlatokat és önértékelési teszteket. A hallgatók ezen tananyagokhoz az interneten keresztül bármikor és bárhonnan hozzáférhetnek, ami lehetővé teszi számukra a tanulási tempójukhoz és igényeikhez igazodó tanulást.
A blended learning bevezetése óta a hallgatók pozitívan reagáltak a megújult tantervre. A visszajelzések alapján a hallgatók értékelik az online tananyagok rugalmasságát és interaktivitását, és úgy vélik, hogy ezek a tananyagok hatékonyan segítik őket a tananyag elsajátításában.
A ZH-k eredményei azt mutatják, hogy a hallgatók hatékonyan tudják alkalmazni a tanultakat a gyakorlatban. Az eddigi jó eredmények a Kar oktatói és a hallgatók elkötelezettségének is köszönhetőek.
“Büszkék vagyunk hallgatóinkra, akik jó eredményeket értek el az évközi ZH-kon” – mondta Dr. habil. Koltai László, a Rejtő Kar dékánja. “A megújított tantervnek köszönhetően a hallgatók a legmodernebb tudással rendelkeznek majd, és felkészültek lesznek az akadémiai pályára is”.
A dékán az új képzési módszert is pozitívan értékelte, amikor úgy fogalmazott: „Az Óbudai Egyetem Rejtő Karának tapasztalatai azt mutatják, hogy a blended learning hatékony eszköz lehet a felsőoktatásban. A blended learning modell bevezetése a könnyűipari mérnök MSc szakon javította a hallgatók tanulmányi eredményeit és elégedettségét, miközben hatékonyabbá tette az oktatási folyamatot.”
A hallgatók is elégedettek a megújított tantervvel. “Jó ötlet volt! A tanulás sokkal gyakorlatiasabb, mint a korábbiakban” – mondta Román Tamás, könnyűipari mérnök MSc szakos hallgató. “Jó az e-learning rendszer is. Ezáltal jobban megértjük a tanultakat, és könnyebben tudjuk alkalmazni azokat a gyakorlatban.”
A Rejtő Kar oktatói is elégedettek a blended learning modell alkalmazásával. Dr. Oroszlány Gabriella a képzés egyik oktatója kifejtette, hogy ez a modell lehetővé teszi számukra, hogy változatosabb és vonzóbb oktatási élményt nyújtsanak a hallgatók számára, miközben hatékonyabban tudják értékelni a hallgatók tanulmányi előmenetelét.